WONINGMARKETING & WONINGPROMOTIE
Professionele woningfotografie, verkoopstyling, woningplattegronden en een pakkende verkooptekst. Het zijn allemaal voorbeelden van woningmarketing. Iets wat vroeger nagenoeg niet nodig was bij de verkoop van een woning. Wat maakt dat de woning promotie dan nu een steeds prominentere rol speelt bij de woningverkoop?
INTERNET HEEFT WONINGZOEKENDEN DE REGIE GEGEVEN
Vóór de komst van het internet kwam woning vraag en aanbod samen bij een makelaar. Hij of zij hoorde waar woningzoekenden naar op zoek waren. En nam hen dan mee naar een geschikte woning. Met de komst van het internet hebben woningzoekenden zelf de regie gekregen over hun zoekproces. Zij laten zich inspireren door een uitnodigende online verkooppresentatie welke uitnodigt voor een bezichtiging. Daarmee is de woning promotie een cruciaal onderdeel geworden van de woning verkoop.
VERKOOPPLAN
Met de juiste woning promotie bereik je het beste de doelgroep voor een woning. Elke woningverkoop vraagt om een eigen verkoopplan welke de pluspunten van de woning naar boven haalt.
ONTDEKKEN WAT EEN HUIS UNIEK MAAKT
Elke woning heeft iets unieks. Het is oa mijn taak om deze unieke punten middels styling naar boven te halen. Alvorens woningverkopers te laten investeren in woning promotie / woningfotografie wil ik eerst een helder beeld hebben wat hun woning uniek maakt. Een bezoek aan de woning is dan ook een absolute must. Net als een gesprek met de huidige bewoners. Waarbij ik twee hele belangrijke vragen stel:
- Wat was destijds jouw/jullie motivatie om deze woning te kopen
- Waarom zou ik jullie woning moeten kopen
UNIEKE WERKZWIJZE
Het gesprek geeft me altijd een goed inzicht in wat de woning uniek maakt. En wat woningzoekenden motiveert deze woning te willen kopen. Als ik dat helder heb, dan weet ik ook wat ik binnen er binnen het verkoopklaar maken gedaan moet worden om de juiste doelgroep aan te spreken.
Het verkoopklaar maken maakt zo onderdeel van het totale verkoopplan. Welke zal uitnodigen voor een bezichtiging. Woningzoekenden zoeken immers een match in woning en hun eigen woonwensen. Hun woonwensen willen ze graag herkennen in de verkooppresentatie. Het is uiteindelijk mijn taak te bepalen wat verkoopfoto’s vertellen. Zodat woningzoekenden zich er mee kunnen identificeren. Het is deze specifieke werkwijze die voor resultaat zorgt. En die uniek is binnen de woningverkoop branche.
Lees verder voor meer inspiratie
